Translate

divendres, 6 de novembre del 2015

2ª ETAPA - DIUMENGE 25 Octubre 2015

MARTINET-BÉIXEC-EL QUERFORADAT-ESTANA (28 KM - IBP 94)

ENLLAÇ RUTA WIKILOC

Comencem el diumenge amb un bon esmorzar a Cal Sandic, i després de deixar els cotxes carregats amb maletes i bicis, baixarem uns 20 minuts fins a Martinet, d'on començarem la ruta.

Aquesta ruta és circular tota x pistes i corriols pel costat del Cadí, molt recomanable.
Comencem la ruta pujant uns metres x la ctra.d'asfalt direcció Montellà, trencant a mà dreta fins a l'inici del parc dels Búnquers. Aquí comença una pujada llarga d'uns 3 km x bonic corriol amb algun tros tècnic, que ens fa posar el peu a terra un parell de cops. Després d'una punxada i d'un petit descans, fem un tros de pista i corriol planejant, per acabar pujant fins a Béixec.

El Querforadat
Després d'un tros x pista més senzill, arribarem a Can Bima, antiga casa de pagès d'on disfrutem de bones vistes de La Cerdanya. Després d'una ràpida baixada x pista fins a travessar el riu, comença una dura pujada continuada x pista fins al petit poble de El Querforadat (tot ciclable).

Després de reposar un moment, farem un tram de pista fàcil i fantàstic corriol amb vistes espectaculars del Cadí (el qual tenim a tocar......), continuant pujant x GR (S'ha de travessar un rierol i algun tros de corriol s'ha de baixar de la bici), des d'on arribarem al bonic poble d'Estana, on farem parada a Cal Basté x fer unes cerveses x recuperar forces.

Estana

Acabem la ruta amb baixada x pista fins a Béixec, on repetirem a continuació el magnífic corriol fins al Parc dels Búnquers, ara amb ràpida i tècnica baixada...Després fem els 2 últims km fins a Martinet, on hi tenim els cotxes.Per acabar el gran cap de setmana, ens parem a dinar a Prats i Sansor al restaurant de l'Hípica (molt recomanable), on degustem un bon trinxat de La Cerdanya i carn a la brasa.